vrijdag 26 januari 2007

Introductie

Hallo,

Na lang wikken en wegen, heb ik dan toch besloten om een weblog te beginnen.
Wikken en wegen, omdat ik het verschrikkelijk druk heb met allerlei zaken zoals mijn geweldige gezin bestaande uit mn partner en twee dochters.
Verder heb ik een fulltime baan die zo'n 60 uur per week van me vraagt.
Daarnaast zet ik al mijn tijd in om De Schriften te onderzoeken, te lezen en te doorgronden.
Dan behoor je ook nog af en toe te slapen en zou ik willen dat ik nog véél meer tijd tot mijn beschikking had.
Ik ben niet van plan u hier met allerlei privé zaken op te zadelen, al lijkt deze introductie daar misschien wel op!


Ik ben niet gelovig opgevoed maar later gaan geloven in Jezus Christus de Redder der Wereld.
Gods Woord is mijn leidraad en hoogste bron van kennis, alle stellingen, belijdenissen en dogma's zijn voor mij ondergeschikt aan de Schriften.
Ook de vertalingen (die mensen werk zijn), zijn ondergeschikt aan de grondteksten.


De artikelen die op deze weblog zullen komen hebben allemaal betrekking op de Bijbel.
Veelal zal ik ingaan op Griekse zaken, een korte woordstudie of een leerstelling/dogma.
Artikelen over theologen, met name uit de eerste drie eeuwen na Christus.
Soms een artikel over een bepaalde stroming of van een "autoriteit" op christelijk of religieus gebied.
Maar ook hou ik het nieuws in de gaten en bepaalde kranten.
Hoe het allemaal zijn invulling zal krijgen, zal de tijd leren.

Veel leesplezier,
Martin